Filharmonia Kaliska ::: oficjalna strona internetowa

Repertuar

Koncert Papieski

Start: 2022-06-04 | Koniec: 2022-06-04

Godzina: 19:30

z okazji 25-lecia pobytu Jana Pawła II w Kaliszu

4 czerwca 2022 r.
godz. 19:30

Kościół Garnizonowy pw. św. Wojciecha i św. Stanisława w Kaliszu

Marzanna Rudnicka - sopran
Małgorzata Godlewska – alt
Tomasz Krzysica – tenor
Krzysztof Łazicki – bas


Chór Kameralny WPA UAM w Kaliszu
Beata Szymańska – przygotowanie chóru


Tomasz Głuchowski - organy
Jakub Śmigielski – skrzypce


Ruben Silva – dyrygent
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Kaliskiej



Tomaso Albinoni – Adagio g-moll na smyczki i organy
Wolfgang Amadeus Mozart – Laudate Dominum KV 339
Wolfgang Amadeus Mozart - Msza koronacyjna C-dur KV 317

Marzanna Rudnicka- ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Magdaleny Bojanowskiej. Następnie doskonaliła umiejętności wokalne pod kierunkiem Bogny Sokorskiej. W 1989 r. zajęła III miejsce i otrzymałam wyróżnienie specjalne dla głosu koloraturowego na konkursie im. Ady Sari w Łodzi. W 1990 r. uzyskała roczne stypendium Ministra Kultury i Sztuki na dalsze studia w Konserwatorium Królewskim w Brukseli. W 1988 r. zadebiutowała w Warszawskiej Operze Kameralnej w partii Blondy w "Uprowadzeniu z seraju" Wolfganga A. Mozarta i od tego roku jest solistką tego teatru. W bieżącym repertuarze ma blisko 40 partii operowych, m.in.: Zuzannę w "Weselu Figara", Paminę w "Czarodziejskim flecie", Konstancję i Blondę w " Uprowadzeniu z Seraju", Zerlinę w "Don Giovannim" i Despinę w "Cosi fan tutte" Mozarta, Norinę w "Don Pasquale" i Adinę w "Napoju miłosnym" Gaetano Donizettiego, Ninettę w "Sroce złodziejce" i Fiorilli w "Turku w Italii" Gioacchino Rossiniego, a także w operach barokowych, m.in.: "Zenobii" J. A. Hasse i w "Tetydzie na Scyros" Domenico Scarlattiego. Posiada także bogaty repertuar koncertowy. Współpracowała z Teatrem Muzycznym "Roma" ( Adela "Zemsta nietoperza" Johanna Straussa i Walentyna "Wesoła Wdówka" Franza Lehára). Brała udział w wielu Festiwalach Mozartowskich: w latach 1994-97 w Festiwalu Mozartowskim w Madrycie, w 1995 r. w Carrintischer Sommer w Villach (Austria), w 1997 r. w festiwalu "Mozart od A do Z" (Theater an der Wien, Austria), oraz w 2005 r. w festiwalu w Vezelay, współpracując z Arsys Bourgogne & Concerto Koln pod dyrekcją Pierre Cao. W 2002 r. zadebiutowała w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej w partii Walentyny w "Wesołej wdówce "F. Lehára. W swojej karierze artystycznej współpracowałam ze znakomitymi dyrygentami i reżyserami min: Alberto Zedda, Jose Florencio Junior, Krzesimir Dębski, Jacek Kasprzyk, Pierre Cao, Ruben Silva, Ryszard Peryt, Maciej Wojtyszko, Andrzej Strzelecki, Tomasz Konina. Dokonała nagrań płytowych min. Symfonii na sopran, chór i orkiestrę " Nihil Homine Mirabilius" Krzesimira Dębskiego, oraz wielu nagrań muzyki filmowej. Współpracowała jako konsultant wokalny Katarzyny Figury w filmie „Stacyjka” Radosława Piwowarskiego. Koncertowała w całej Europie, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie oraz Japonii, Izraelu i Libanie. W 2005 roku zostałam odznaczona przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Aleksandra Kwaśniewskiego Srebrnym Krzyżem Zasługi.Obecnie na stałe współpracuję z Warszawską Operą Kameralną i Operą Bałtycką. W 2019 r. uzyskała stopień doktora sztuki muzycznej w dyscyplinie artystycznej wokalistyka – na Uniwersytecie Muzycznym im. F. Chopina w Warszawie. Od 1 stycznia 2020 r. objęła stanowisko adiunkta w Instytucie Muzyki Uniwersytetu Zielonogórskiego.

Małgorzata Godlewska - absolwentka Royal Academy of Music w Londynie oraz Akademii Muzycznej w Warszawie. Laureatka stypendium Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Ma w repertuarze m.in. rolę tytułową w operze Carmen, Fenenę w Nabucco, Azucenę w Trubadurze, Amneris w Aidzie, Harper Pitt w Aniołach w Ameryce, Bronkę w operze Pasażerka Weinberga, Hekubę w Trojanach Berlioza, Diakonissę w Królu Rogerze Szymanowskiego i partie altowe m.in. w Missa Pro Pace Kilara, Requiem Mozarta, Siedem słów Chrystusa na krzyżu, Magnificat D-dur, w kantacie Ein feste Burg ist unser Gott oraz Missa brevis d-moll Bacha, Magnificat Vivaldiego, Hymn do Słońca Stalmierskiego, Demeter i Stabat Mater Szymanowskiego oraz Stabat Mater Pergolesiego, Rapsodię na alt, chór męski i orkiestrę Brahmsa. Współpracowała m.in. z Filharmonią Narodową i operami: Narodową, Wrocławską, Szczecińską, oraz Badisches Staatstheater Karlsruhe.

Tomasz Krzysica (tenor) ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Gdańsku w klasie H.Mickiewiczówny. Jako student uczestniczył w krajowych i zagranicznych kursach mistrzowskich, m.in. u Fedory Barbieri, Rolanda Paneraia, Siegfrieda Lorentza i Ryszarda Karczykowskiego. Laureat Konkursu Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu (III nagroda i Nagroda Specjalna, 1999), Międzynarodowego Konkursu Głosów Operowych „Rosetum” w Mediolanie (I nagroda, 2001) i Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Stanisława Moniuszki w Warszawie (II nagroda i nagrody specjalne, 2001). Otrzymał „Premio Basiola”- nagrodę włoskiej krytyki muzycznej dla najciekawszej osobowości artystycznej włoskich konkursów wokalnych w 2001 roku. Debiutował partią Leńskiego w „Eugeniuszu Onieginie” w Operze Bałtyckiej, a i od 2000 roku związał się kontraktem z Warszawską Operą Kameralną, gdzie śpiewał pierwszoplanowe role: Tamina , Ferranda , Don Ottavia, Tytusa w operach W. A. Mozarta. Artysta odnosił sukcesy w krajach europy i wielokrotnie w Japonii . Tomasz Krzysica w 2014 roku rozpoczął działalność pedagogiczną w Akademii Sztuki w Szczecinie jako wykładowca śpiewu solowego.
Artysta posiada także szeroki repertuar oratoryjno-kantatowy, wykonując m.in. utwory Bacha, Mozarta i innych kompozytorów. Zaśpiewał w paryskim Théatre des Champs - Elysées i podczas Festiwalu w Nantes z towarzyszeniem Francuskiej Orkiestry Narodowej pod batutą Charlesa Dutoit, „Requiem" Mozarta - na Festiwalu w Saint-Denis z Filharmonikami Francuskimi pod dyrekcją Kurta Mazura. Artysta brał udział w prawykonaniu światowym „Magnificat" W. Kilara, a także w serii koncertów z „Missa pro pace". Tomasz Krzysica występuje regularnie w filharmoniach i w ramach najsłynniejszych polskich festiwali muzycznych. Muzykował z najwybitniejszymi dyrygentami: A. Witem, K. Kordem, J.Katlewiczem, Yuri Termikanovem, Paulem Mccreschem, J. Maksymiukiem, Rubenem Silvą ,W.Rodkiem, J. Kaspszykiem, Marcinem Nałęcz-Niesiołowskim, T. Wojciechowskim i śpiewakami: K.Ricciarelli , D.Hvorostowskim, C. Gallardo - Domas, V. Galouzinem, G.Grigorianem , U. Kryger, , I. Kłosińską, I. Hossą, Agnieszką Rehlis, A. Kruszewskim ,Jarosławem Brękiem.

Krzysztof Łazicki - bas-baryton, artysta Polskiej Opery Królewskiej. Absolwent Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina na kierunkach: Muzyka Kościelna (dyplom z wyróżnieniem) oraz śpiewu solowego na Wydziale Wokalno-Aktorskim w klasie dra hab. Roberta Gierlacha (dyplom z wyróżnieniem). Od początku 2022 roku pozostaje pod opieką wokalną Maestro Kaludi Kaludova. Ukończył również Zarządzanie Lotnictwem w Akademii Obrony Narodowej. Laureat nagrody specjalnej na międzynarodowym konkursie wokalnym „Złote Głosy” oraz II nagrody na konkursie organowym im. Mariana Sawy. W czasie studiów zadebiutował na deskach Teatru Wielkiego Opery Narodowej (scena kameralna) jako Książę Gremin w studenckim spektaklu Eugeniusz Oniegin P. Czajkowskiego. Jako solista występował m.in. na scenach: TWON, Warszawskiej Opery Kameralnej, Filharmonii Świętokrzyskiej, Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej, Polskiej Opery Królewskiej (Teatr Stanisławowski) oraz w Zamku Królewskim. Występował na Festiwalach Polskiej Opery Królewskiej, Festiwalu Barokowym POK czy Festiwalu im. A. Didura. Wykonywał partie Leporella i Masetta w Don Giovannim oraz Figara i Bartola w Le nozze di Figaro W. A. Mozarta, Pinellino w Gianni Schicchi G. Pucciniego, Konsul w L’incoronazione di Poppea, oraz Pastore basso w L’Orfeo C. Monteverdiego, He w prologu Dido and Aeneas H. Purcell’a, Jana w Nędzy Uszczęśliwionej M. Kamieńskiego. Artysta wykonuje również repertuar oratoryjno-kantatowy. Brał udział w prawykonaniu Ars Moriendi – Requiem Giocoso T. J. Opałki w Studiu S1 Polskiego Radia wykonując partię narratora. Do ważniejszych pozycji z tego repertuaru oratoryjnego należą: partia basowa w Pasji wg św. Mateusza J. S. Bacha BWV 244, Jezus w Pasji wg św. Jana J. S. Bacha BWV 245, Stabat Mater J. Haydna, Requiem oraz Msza Koronacyjna W. A. Mozarta, Litanie Ostrobramskie St. Moniuszki. Współpracował z dyrygentami: Ł. Borowiczem, K. Dębskim, K. Garstką, Z. Gracą, R. Janiakiem, T. Karolakiem, L. Krych, G. Nowakiem, J. Rogalą, D. Runtz, R. Silva oraz reżyserami: R. Cieślą, T. Cyz, N. Kozłowską, J. Kilianem, R. Perytem, I. Stokalską, K. Zanussim. Uczestniczył w masterclass prowadzonych przez: profesorów A. Di Giantomasso, M. Habela, P. Pelucchi, S. Sanfilippo, K. Kaludov. Wystąpił jako organista w filmie Eter Krzysztofa Zanussiego. W latach 2012-2017 pełnił funkcję organisty Kościoła Seminaryjnego w Warszawie. W latach 2013-19 był dyrygentem Reprezentacyjnego Chóru Chorągwi Stołecznej Związku Harcerstwa Polskiego. Od roku akademickiego 2020/21 prowadzi klasę emisji głosu oraz śpiewu liturgicznego (Wydział Muzyki Kościelnej) w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie oraz prowadzi zajęcia emisji głosu w Chórze Akademickim Uniwersytetu Warszawskiego.

Wstęp wolny

Czerwiec 2022

Pn Wt Śr Cz Pt So Nd
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

Filharmonia Kaliska
Al. Wolności 2, 62-800 Kalisz

Sala Koncertowa Filharmonii Kaliskiej
Aula WPA UAM w Kaliszu, ul. Nowy Świat 28-30

Copyright © by FilharmoniaKaliska.pl
Engine by erykszolc.com | Design by Tomek Wolff
BIP