Filharmonia Kaliska ::: oficjalna strona internetowa

2021-11-05

IN PARADISUM

 Za tych, którzy odeszli w nieznany świat.

 KUP BILET

5 listopada 2021 r.
godz. 19:30

Kościół Garnizonowy pw. św. Wojciecha i św. Stanisława w Kaliszu
 
Małgorzata Trojanowska – sopran
Piotr Halicki – baryton
 
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Kaliskiej
Ruben Silva – dyrygent
 
Chór Kameralny WPA UAM w Kaliszu
Beata Szymańska – przygotowanie chóru
 
Wolfgang Amadeus Mozart - XL Symfonia g-moll KV 550 
Gabriel Fauré – Requiem op.48
Ceny biletów:
Normalny/Ulgowy: 20 zł
Małgorzata Trojanowska - sopran 
Ukończyła Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina, Wydział Instrumentalno – Pedagogiczny w Białymstoku. W 2008 roku ukończyła dyrygenturę chóralną, w 2011 roku uzyskała dyplom z wyróżnieniem w klasie śpiewu solowego prof. Ewy Iżykowskiej. 
Warsztat wokalny kształciła również podczas kursów z wybitnymi śpiewakami, m.in.: A. Garancią, O. Pasiecznik, I. Kłosińską, M. Rzepką. Jest laureatką wielu konkursów wokalnych, stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2010/11), Prezydenta Miasta Ełku (2020, 2021), Marszałka Województwa Podlaskiego (2021).
Od 2007 roku współpracuje z Zespołem Muzyki Dawnej Diletto Anny Moniuszko, z którym wykonała wiele dzieł oratoryjnych i operowych. Współpracowała ze znakomitymi zespołami i dyrygentami: W. Kłosiewiczem, K. Garstką w Polskiej Operze Królewskiej, M. J. Błaszczykiem, B. Akiki, R. Kłoczko (Opera i Filharmonia Podlaska), J. Salwarowskim (Filharmonia Częstochowska), Cz. Grabowskim (Filharmonia Zielonogórska), J. Swobodą (Filharmonia Dolnośląska w Jeleniej Górze), J. M. Zarzyckim (Filharmonia Kameralnej w Łomży), P. Wijatkowskim (orkiestra UMFC), A. Klockiem (Filharmonia Kaliska, Częstochowska), M. Kluczyńską (orkiestra UMFC oraz TW – ON), Z. Gracą, A. Sosnowskim (Białoruś), M. Wolińską, N. Athineosem (Brandenburska Orkiestra Państwowa). Gości na festiwalach muzycznych w całej Polsce.
  
Jej repertuar jest bogaty i różnorodny, obejmuje partie operowe: Serpina w operze La serva padrona G. B. Pergolesiego, Dydona w Dydonie i Eneaszu, Tytania w The Fairy Queen H. Purcella; Lisetta w Il cavaliere per amore N. Picciniego; Hrabina w Weselu Figara, Pamina w Czarojedziejskim flecie, Fiordiligi w Cosi fan tutte, Bastienne w Bastien i Bastienne W. A. Mozarta, Almirena w operze Rinaldo G.F.Haendla; Hanna w Strasznym dworze, tytułowa Halka w operze S. Moniuszki, Mimi w La boheme G. Pucciniego, Arsena w Baronie cygańskim J. Straussa. Jej repertuar oratoryjny obejmuje m.in.: Weihnachtsoratorium, Magnificat, kantaty BWV 196, 199, 211 J.S.Bacha, Gloria i Magnificat A. Vivaldiego, Jephte G. Carissimiego (Filia), Stabat Mater J. B. Pergolesiego, Gesu al Calvario J. D. Zelenki, Brockes Passion G. F. Haendla, Requiem, Msza koronacyjna, Exultate jubilate W. A. Mozarta, Oratorium na Boże Narodzenie C. Saint – Saënsa, IX Symfonia L. Van Beethovena, Pory roku J. Haydna, Requiem G. Faure, Quo vadis F. Nowowiejskiego, Stabat Mater oraz Requiem C. Jenkinsa, Te Deum oraz Angelus W. Kilara, Symfonię pieśni żałosnych H. M. Góreckiego. 
Kilkakrotnie uczestniczyła w prawykonaniach utworów współczesnych kompozytorów polskich. Są wśród nich: Sielanki - cykl pieśni na motywach ludowych oraz oratorium Dziedzictwo na chór dziecięcy i mieszany, solistów i orkiestrę (dyr. V. Miłkowska) Tadeusza Trojanowskiego, Anioły na głosy solowe, chór i zespół instrumentalny Jana Krutula (dyr. V. Miłkowska), Stabat Mater Marcina Nagnajewicza z chórem dziecięcym i orkiestrą Opery i Filharmonii Podlaskiej (dyr. E. Rafałko). Brała udział w nagraniach: rekonstruowanych dzieł dawnych kompozytorów polskich - „Dawni mistrzowie – nowo odkryci” (dyr. A. Moniuszko), Mszy S. Ziemianowskiego (dyr. A. Olszewska), pieśni i arii W. A. Mozarta (M. Krassowski – fortepian), pieśni pasyjnych z zespołem wokalnym Pro opere (dyr. E. Rafałko). W marcu 2020 uczestniczyła w prawykonaniu utworu i nagraniu płyty Psalmy dla niezłomnych G. Bogdana. W sierpniu 2020 r. ukazała się jej płyta „Głos duszy” z utworami poświęconymi Najświętszej Maryi Pannie, nagrana wspólnie z Rafałem Sulimą (organy). Wkrótce ukaże się kolejna – z pieśniami kompozytorów polskich do słów Kazimierza Przerwy – Tetmajera. 
Piotr Halicki - baryton
Urodził się w Warszawie w roku 1985. Naukę śpiewu rozpoczął w klasie Romana Węgrzyna w szkole muzycznej II stopnia im. Fryderyka Chopina w Warszawie. W latach 2005 do 2007 współpracował z Chórem Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie pod dyrekcją ks. prof. Kazimierza Szymonika. Od 2007 do 2012 roku był studentem wokalistyki w klasie prof. Ewy Iżykowskiej na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. 
Od 2011 roku był uczestnikiem Akademii Operowej działającej przy Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. Jeszcze w trakcie studiów wykonywał takie partie jak: Jontek w Halce Wileńskiej Moniuszki (ON-TW Warszawa), Marcello w La Boheme Pucciniego(UMFC Warszawa), Guglielmo w Cosi fan tutte(PWST Kraków). W 2011 roku miał również zaszczyt pracować w  zastępstwie(cover) Mariusza Kwietnia w partii Don Giovanni’ego w Operze Narodowej – Teatrze Wielkim w Warszawie. W sierpniu 2012 roku rozpoczął współpracę z Teatrem Wielkim w Łodzi debiutując partią Scarpii w Tosce Pucciniego. Śpiewał pod batutą Tadeusza Kozłowskiego, w  reżyserii Waldemara Zawodzińskiego oraz Janiny Niesobskiej. Kreował tam również postać Lorda Rocheforta w operze Anna Bolena pod batutą Eraldo Salmieriego w przedstawieniach premierowym z okazji inauguracji dużej sceny Łódzkiego Teatru Wielkiego w 2013 roku.  W tym samym roku zadebiutował na scenie Warszawskiej Opery Kameralnej jako Guglielmo w Cosi fan tutte W.A.Mozarta pod batutą Rubena Silvy w reżyserii Marka Weissa. Również 2013 roku debiutował w partii Tarquiniusa w operze Gwałt na Lukrecji Benjamina Brittena. Opera wystawiana w postindustrialnej przestrzeni Starej Drukarni PAP-u w Warszawie, zyskała liczne pozytywne komentarze i recenzje, a w konsekwencji została zaproszona na Międzynarodowy Festiwal SZEM w Miszkolcu na Węgrzech. W 2014 Piotr Halicki zadebiutował na scenie Opery Krakowskiej pod batutą Grzegorza Brajnera w reżyserii Roberta Drobniucha, kreując Pandemonium na pieśniarza i orkiestrę Frankenstein! H.K. Grubera. Była to polska prapremiera tego utworu oraz pierwsze wystawienie inscenizowane na świecie. W ramach dalszej współpracy z Operą Kameralną w Warszawie w 2015 roku kreował postać Hrabiego w Weselu Figara W.A.Mozarta pod batutą Zbigniewa Gracy w reżyserii Wasyla Wowkuna. 
Jest laureatem kilkunastu ogólnopolskich oraz międzynarodowych konkursów wokalnych takich jak :
●2013 Finalista 8 Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Stanisława Moniuszki w Warszawie
●2012 II nagroda podczas III Międzynarodowego Konkursu Wokalistyki Operowej im. Adama Didura
●2011 główna nagroda Złoty Słowik na XIX Międzynarodowym Festiwalu Wokalnym Belcanto w Nałęczowie
●2011 wyróżnienie, nagroda w postaci spektakli w Teatrze Muzycznym w Łodzi, oraz nagrodę dla najmłodszego laureata na  XIV Międzynarodowym Konkursie Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowy Sączu
●2011 wyróżnienie oraz nagroda specjalna na II Międzyuczelnianym Konkursie Wokalnym 
im. Jana Edwarda i Józefiny Reszków w Częstochowie
●2010 I nagroda, oraz nagroda specjalna za wykonanie pieśni F. Chopina na IX Międzyuczelnianym Konkursie Wykonawstwa Polskiej Pieśni Artystycznej im. Edmunda Kossowskiego w Warszawie
●2010 laureat Czwartego Ogólnopolskiego Konkursu Wykonawstwa Muzyki Operetkowej 
i Musicalowej im. Iwony Borowickiej
●2010 nagroda Wojewody Lubelskiego na XVIII Międzynarodowym Festiwalu Wokalnym Belcanto w Nałęczowie
●2010 III nagrodę w X Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym w Dusznikach Zdroju
●2010 II nagroda na XII Międzyuczelnianym Konkursie W kręgu Słowiańskiej Muzyki Wokalnej w Katowicach
●2009 II Nagroda oraz Wyróżnienie Oddziału Warszawskiego Związku Artystów Scen Polskich podczas IV Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego Złote głosy Mazowsza
●2009 finalista Pierwszego Międzynarodowego Festiwalu Duetów Operetkowych 
i Musicalowych Face to Face w Poznaniu
●2009 nagroda specjalna prezesa Towarzystwa Muzycznego im. Karola Kurpińskiego
we Włoszakowicach podczas Ogólnopolskiego konkursu wokalnego Kurpiński-Karłowicz-Koczalski w Warszawie
Brał udział w wielu międzynarodowych festiwalach, między innymi XVII Międzynarodowy Festiwal muzyki wiedeńskiej, jak też Międzynarodowym Festiwalu Chopinowskim gdzie prezentował swoje umiejętności pieśniarskie podczas “Nokturnu”,
W latach 2013-2017 kreował partię Hrabiego oraz Guglielma podczas spektakli otwierających Festiwal Mozartowski w Operze Kameralnej.
W swoim repertuarze posiada partie Jontka w Halce, Marcella w La Boheme, Guglielma w Cosi fan tutte, Don Giovanniego, Leporello w operze Don Giovanni, Scarpii w Tosce, Dimitriusa w operze Sen nocy letniej, Tarkwiniusza w operze Gwałt na Lukrecji Benjamina Brittena, Rocheforta w operze Anna Bolena G. Donizettiego, Hrabiego w operze Wesele Figara W.A.Mozarta, Oniegina w Eugeniuszu Onieginie Czajkowskiego, Germonta w Traviacie Verdiego. Posiada również bogaty repertuar pieśniarski.
Współpracował z takimi dyrygentami jak Tadeusz Kozłowski, Ruben Silva, Zbigniew Graca,  Eraldo Salmieri, Jerzy Salwarowski, Jan Ślęk, Tomasz Tokarczyk, Sławomir Chrzanowski, Grzegorz Brajner, Marta Kluczyńska, Aleksander Sosnowski, Andriey Yurkievich.
Oprócz śpiewu pasjonuje się polskim wzornictwem użytkowym oraz dobrym Designem. Od 2011 roku jest prezesem Stowarzyszenia “Zielone Koła’ działającego na rzecz pobudzania lokalnej aktywności twórczej. Od 2018 roku jest członkiem zarządu Stowarzyszenia “Septem Octaves”. Współpracuje z wieloma polskimi twórcami kultury.
W latach 2013-2018 prowadził działalność gospodarczą wspierającą organizowanie dużych komercyjnych eventów. Nadzorował zespołem zajmującym się kreacją i wdrażaniem konceptów marketingowych.
CHÓR KAMERALNY WPA UAM W KALISZU
 
Chór Kameralny Wydziału Pedagogiczno–Artystycznego w Kaliszu, Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu powstał w 1996 roku, a jego założycielką i dyrygentką jest Beata Szymańska. Zespół tworzą studenci i absolwenci kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej. Chór koncertuje zarówno w kraju jak i za granicą (Niemcy, Włochy, Szwecja, Macedonia, Hiszpania, Rumunia). Bierze czynny udział w festiwalach i konkursach zdobywając liczne nagrody, a także w wydarzeniach akademickich. Reprezentuje miasto Kalisz na arenie międzynarodowej uczestnicząc w wydarzeniach miast partnerskich. Chór specjalizuje się w wykonawstwie współczesnej muzyki chóralnej, chętnie również sięga po utwory innych epok muzycznych. Zespół wielokrotnie współpracował z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Kaliskiej wykonując m.in. utwory W.A. Mozarta, J.S. Bacha, G.G. Gorczyckiego, W. Kilara, Z. Preisnera. Chór nagrał płytę z kolędami, Koncert „Agnus Dei” op. 167 na fagot i chór mieszany a cappella - Egila Hovlanda (prawykonanie polskie) – wraz z Nikodemem Antosikiem (fagocistą Filharmonii Kaliskiej) oraz „Da Pacem”- Michaela Villmowa – utwór na chór, saksofon, perkusję i organy (prawykonanie polskie). W 2017 roku chór otrzymał  tytuł Zasłużony dla Miasta Kalisza, a dyrygentka nagrodę Miasta Kalisza.
Kup bilet

Przeczytaj również



2024-06-06
ZACZAROWANY ŚWIAT DISNEYA

Koncerty edukacyjne z okazji Dnia Dziecka

czytaj więcej

2024-06-05
ZACZAROWANY ŚWIAT DISNEYA

Koncert familijny z okazji Dnia Dziecka

czytaj więcej


2024-04-19
VIVA BOCCHERINI

 Koncert kameralny

czytaj więcej

2024-04-12
JUBILEUSZ PIOTRA MOSSA

 Koncert symfoniczny 

czytaj więcej

Marzec 2024

Pn Wt Śr Cz Pt So Nd
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Filharmonia Kaliska
Al. Wolności 2, 62-800 Kalisz

Sala Koncertowa Filharmonii Kaliskiej
Aula WPA UAM w Kaliszu, ul. Nowy Świat 28-30

Copyright © by FilharmoniaKaliska.pl
Engine by Eryk Szolc | Design by Tomek Wolff
BIP