Filharmonia Kaliska ::: oficjalna strona internetowa

Repertuar

AKORDEON W FILHARMONII

Start: 2022-04-22 | Koniec: 2022-04-22

Godzina: 19:30

Koncert przeniesiony z 26 listopada ubiegłego roku, wszystkie zakupione wcześniej bilety zachowują ważność.

W związku z pracami remontowymi na ul. Nowy Świat wejście do Sali Koncertowej WYŁĄCZNIE od strony parkingu.

Filharmonia informuje, że podczas koncertu przestrzegane będą wszelkie wymogi sanitarne związane z epidemią.
22 kwietnia 2022 r.

godz. 19:30

Sala koncertowa Filharmonii Kaliskiej

Klaudiusz Baran – akordeon

Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Kaliskiej
Bartosz Żurakowski - dyrygent
Giacomo Puccini - Preludio sinfonico
Mikołaj Majkusiak - Chamber Concerto na akordeon i orkiestrę smyczkową
Antonín Dvořák – VII Symfonia d-moll op. 70
Ceny biletów:
Normalny: 40 zł
Ulgowy: 30 zł
Klaudiusz Baran
Akordeonista i bandoneonista, profesor Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina, gdzie od 2016 pełni funkcję Rektora.
Urodził się w Przemyślu. W 1995 roku ukończył Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Jerzego Jurka. Jako stypendysta rządu francuskiego kontynuował studia w Conservatoire Paul Dukas w Paryżu w klasie prof. Maksa Bonnay’a.
Jest laureatem m.in. I nagrody w Ogólnopolskim Konkursie Akordeonowym w Katowicach w 1993, I nagrody w Międzynarodowym Konkursie Akordeonowym w Castelfidardo (Włochy) w 1997 oraz I nagrody w Międzynarodowym Konkursie Akordeonowym w Paryżu w 1997.
Uczestniczył w wielu festiwalach: w Festiwalu „Warszawska Jesień”, Bydgoskim Festiwalu Laureatów Konkursów Muzycznych, „Forum Lutosławskiego” w Filharmonii Narodowej w Warszawie, Festiwalu Muzyki Współczesnej „Musica Polonica Nova” we Wrocławiu, Festiwalu „Musica Moderna” w Łodzi, Festiwalu Muzyki Akordeonowej w Kragujevcu (Serbia), Festiwalu „Bajan i bajaniści” w Moskwie, cyklu „Brawo Maestro” w Kąśnej Dolnej, Festiwalu „Skrzyżowanie Kultur” w Warszawie, „Dialogu Czterech Kultur” w w Łodzi, „EXPO 2008” w Saragossie, Festiwalu Muzyki Akordeonowej w Petersburgu, „Sezonie Kultury Polskiej” w Rosji, „Tango Festival y Mundial de Baile” w Buenos Aires, „Koncercie Roku” w galerii Porczyńskich w Warszawie i wielu innych.
Jako solista współpracował z orkiestrami większości polskich filharmonii, m.in.: NOSPR, Orkiestra Polskiego Radia „Amadeus”, Sinfonietta Cracovia, Polska Orkiestra Radiowa, Orkiestra AUKSO, „Capella Bydgostiensis”, Camerata Academia, „Vratislavia”. Dresdner Philharmoniker, Philharmonie Meinengen i szeregiem innych, pod batutą takich dyrygentów jak: Agnieszka Duczmal, Hector Guzman, Zsolt Hamar, Reinbert de Leeuw, Jerzy Maksymiuk, Jiři Malat, Charles Olivieri-Munroe, Michał Nesterowicz, Reinhard Petersen, Daniel Raiskin, Mirosław Skoryk. Stefanos Tsialis, Krzysztof Urbański. Lucas Vis, Tadeusz Wojciechowski, Ryszard Zimak.
Wspólnie koncertował z takimi artystami jak: Roby Lakatos, Ivan Monighetti, Julius Berger, Susana Moncayo von Hase, Krzysztof Jakowicz, Konstanty Andrzej Kulka, Tomasz Strahl, Andrzej Bauer, Michał Nagy, Vadim Brodski, Waldemar Malicki, Paweł Gusnar, Royal String Quartet inymi.
W marcu 2009 miał okazję, w ramach „Amber Road Festiwal” w Kaliszu wspólnie z niemieckim wiolonczelistą Juliusem Bergerem i Orkiestrą Filharmonii Kaliskiej pod dyrekcją Adama Klocka wykonać kompozycję Sofii Gubaiduliny Siedem słów Chrystusa na krzyżu w obecności i z udziałem kompozytorki.
Jest członkiem i założycielem takich zespołów jak: Tangata Quintet (z którym dwukrotnie był nominowany do Nagrody Fryderyk w 2004 i w 2005), Machina del Tango i DesOrient.
Występuje solo, w zespołach kameralnych jak i z towarzyszeniem orkiestr symfonicznych w Polsce, jak i poza granicami kraju — we Francji, Włoszech, Austrii, Ukrainie, Rosji, Hiszpanii, Czechach, Niemczech, Białorusi, Luksemburgu, Serbii, Słowacji, Litwie, Estonii, Wielkiej Brytanii, Norwegii, Chinach, Szwajcarii i Argentynie.
Jest zapraszany jako wykładowca na międzynarodowe kursy interpretacji muzycznej (Polska, Francja, Serbia) i juror konkursów krajowych i międzynarodowych (Polska, Włochy, Słowacja, Serbia).
W 2003 roku ukazała się jego płyta nagrana dla wytwórni Sony Classical z solowymi i kameralnymi dziełami Astora Piazzolli, która otrzymała nagrodę Akademii Fonograficznej Fryderyk 2003 w kategorii „Najlepszy album — muzyka kameralna”. Dokonał licznych nagrań dla Polskiego Radia i Telewizji, a także muzyki filmowej, teatralnej i rozrywkowej.
Jest zatrudniony w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie na stanowisku profesora, w latach 2002–2005 pełnił obowiązki kierownika Międzyuczelnianej Katedry Akordeonistyki, od 2008 roku funkcję Prodziekana, a od 2011 roku był Dziekanem Wydziału Instrumentalnego, od roku 2012 jest kierownikiem Międzyuczelnianej Katedry Akordeonistyki. Jego studenci ponad 50 razy byli nagradzani na międzynarodowych i ogólnopolskich konkursach akordeonowych i interdyscyplinarnych w kategoriach solowych i kameralnych.
Profesor Klaudiusz Baran w kadencji 2012–2016 pełnił funkcję prorektora ds. artystycznych. W wyborach 2016 został wybrany rektorem Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina.
Odznaczony Brązowym Medalem Zasłużony Kulturze Gloria Artis.
Bartosz Żurakowski
Ukończył dyrygenturę na Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie, i pedagogikę muzyczną na Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, a także studia menedżerskie na Uniwersytecie Warszawskim, zaś na Rotterdam School of Management Erasmus University i Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów w 2011 roku uzyskał tytuł Master of Busisness Administration (MBA).
Urodził się w Opolu i w tym mieście od wczesnego dzieciństwa wchodził w świat muzyki, poprzez atmosferę domu rodzinnego i kolejne szczeble edukacji, w szkole średniej zainteresował się sztuką dyrygencką i sztuką menedżerską, i te dwie dziedziny stopniowo stały się jego pasją. Począwszy od 2001 roku, był związany z rodzimą filharmonią, kolejno jako asystent dyrygenta, dyrygent i menedżer Filharmonii Opolskiej. Od września 2016 jest pierwszym dyrygentem i szefem artystycznym Orkiestry Filharmonii Sudeckiej w Wałbrzychu.
Bartosz Żurakowski brał udział w mistrzowskich kursach dyrygenckich – krajowych i międzynarodowych – m.in. u Kurta Masura. Jest laureatem Międzynarodowego Konkursu Dyrygenckiego im. Witolda Lutosławskiego.
W 2007 roku powołał Chór Filharmonii Opolskiej, którego do końca roku 2015 był dyrygentem i kierownikiem artystycznym. W grudniu 2015 roku w Operze Krakowskiej poprowadził premierowy spektakl „Strasznego Dworu” Stanisława Moniuszki w ramach uczczenia obchodów 250-lecia Teatru Publicznego w Polsce, w reżyserii Laco Adamika.
Jest założycielem i prezesem fundacji artystycznej wspierającej młodych artystów, organizującej wielkie wydarzenia muzyczne oraz pomysłodawcą i dyrektorem artystycznym Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego „BelleVoci”, który rokrocznie odbywa się na ziemi dolnośląskiej, jest też inicjatorem i dyrektorem artystycznym Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Sakralnej „Mistrzowie Modlitwy Muzyką”.
Rok 2013 był dla artysty rokiem przełomowym w karierze dyrygenckiej, przyczyniły się do tego przychylne recenzje płyty CD wydanej przez Divine Art Records, z koncertami skrzypcowymi maltańskiego kompozytora, ukazane w prasie zagranicznej. Zaowocowało to licznymi zaproszeniami do światowych sal koncertowych m. in: w maju 2014 roku artysta został zaproszony do Królewskiej Orkiestry Opery Szkockiej wraz z City Glasgow Chorus, którzy pod jego batutą wykonali Requiem Verdiego. W 2015 roku Bartosz Żurakowski ponownie wystąpił z królewskimi artystami, tym razem w programie Missa Solemnis Ludwiga van Beethovena.
Koncertował w prestiżowej Carnegie Hall w Nowym Jorku (USA),
w Palacio de Bellas Artes w Mexico City (Meksyk), w Gran Teatro National w Limie (Peru), Sala Sao Paolo w Sao Paolo (Brazylia),
w Royal Concert Hall w Glasgow (Szkocja). Regularnie koncertuje
w Ameryce północnej i południowej, w USA, w Brazylii, Peru,
w Argentynie i w Meksyku, a także we Francji, we Włoszech,
w Czechach, w Niemczech, w Wielkiej Brytanii, w Rosji, na Ukrainie,
na Węgrzech, w Bośni i Hercegowinie, w Czarnogórze, w Bułgarii,
w Macedonii, w Albanii, w renomowanych salach europejskich
i azjatyckich krajów.
W minionym roku z Orkiestrą Filharmonii Sudeckiej nagrał albumy płytowe z pieśniami sakralnymi Ks. Bp. Zawitkowskiego, a także z dziełami Jana Adama Maklakiewicza.

Kup bilet

Filharmonia Kaliska
Al. Wolności 2, 62-800 Kalisz

Sala Koncertowa Filharmonii Kaliskiej
Aula WPA UAM w Kaliszu, ul. Nowy Świat 28-30

Copyright © by FilharmoniaKaliska.pl
Engine by Eryk Szolc | Design by Tomek Wolff
BIP