

Sprzedaż biletów bezpośrednio przed koncertem w miejscu wydarzenia NIE BĘDZIE PROWADZONA.
W dniu koncertu kasa Filharmonii Kaliskiej będzie czynna w godz. 12.00 - 17.00 w biurze przy Alei Wolności 2.


10 kwietnia 2025 r.
Kościół Garnizonowy w Kaliszu
godz. 19:00


Karolina Nowotczyńska - skrzypce
Anna Radziejewska - mezzosopran

Ruben Silva - dyrygent




Antonio Vivaldi
Cztery pory roku
Stabat Mater


Fot. Karpati&Zarewicz
Karolina Nowotczyńska
Naukę gry na skrzypcach rozpoczęła w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych w Elblągu u Hanny Berezy. W roku 2015 ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, w klasie prof. Krystyny Jureckiej, a także Richard Wagner Conservatory w Wiedniu, w klasie prof. Igora Petrushevskiego. W roku 2021 ukończyła natomiast studia doktoranckie w klasie prof. Konstantego Andrzeja Kulki, otrzymując tym samym tytuł doktora sztuki. Karolina Nowotczyńska ma na swoim koncie szereg nagród w prestiżowych konkursach międzynarodowych, m.in. I miejsce, oraz wszystkie nagrody specjalne w Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym w Osace (Japonia 2016), I miejsce w Międzynarodowym Konkursie w Padwie (2014), czy I miejsce w konkursie Classic Pure Vienna w Wiedniu (2018). Artystka brała udział w wielu kursach muzycznych na całym świecie, m.in. w Kanadzie (Morningside Music Bridge, Calgary 2010), a swoje umiejętności doskonaliła u najlepszych artystów, takich jak Maxim Vengerov, Wanda Wiłkomirska, Robert Kabara, Zakhar Bron, Pavel Vernikov, Alexander Sitkovetsky, czy Bartłomiej Nizioł. Artystka prowadzi aktywną działalność koncertową. Wielokrotnie występowała w wielu krajach Europy jak i poza nią. W swoim dorobku ma występy z m.in. Kameralną Orkiestrą Litewskiej Filharmonii Narodowej, Orkiestrą Filharmonii Lwowskiej, Śląską Orkiestrą Kameralną, Toruńską Orkiestrą Symfoniczną, Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus, Orkiestrą Filharmonii Dolnośląskiej, Zamojską Orkiestrą Symfoniczną, Filharmonią Kameralną im. Witolda Lutosławskiego w Łomży, Elbląską Orkiestrą Kameralną, Polską Filharmonią Kameralną Sopot czy Filharmonią Sinfonia Baltica. Występowała także podczas wielu prestiżowych festiwali muzycznych, m.in.: Stantander Festival 2017, Festiwalu Mozartowskim w Warszawie, Festiwalu im. Jerzego Waldorffa w Radziejowicach, Meisinger Festival czy Citanova Classica Piano Festival. Współpracowała z uznanymi światowej sławy dyrygentami, takimi jak Sergey Smbatyan, Jerzy Salwarowski, Marek Moś, Josè Maria Florencio, Alexander Humala czy Michał Dworzyński. W 2019 roku wydała również swoją debiutancką płytę wraz z Łukaszem Chrzęszczykiem, zawierającą utwory na skrzypce i fortepian Witolda Lutosławskiego i Krzysztofa Pendereckiego, a w 2021 pierwszą w historii płytę zawierającą Symfonię koncertującą Mozarta w opracowaniu M. Zdunika na skrzypce i wiolonczelę. Karolina Nowotczyńska angażuje się także pedagogicznie. Jest wykładowcą Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Za swoje osiągnięcia została zaproszona do poprowadzenia kursów mistrzowskich w Teheranie i Tebriz (Iran 2017). Została także wyróżniona licznymi nagrodami, takimi jak Nagroda Ministra i Dziedzictwa Narodowego (2014), doroczna nagroda Marszałka Województwa Warmińsko - Mazurskiego w dziedzinie kultury (2019) czy Stypendium Kulturalne Prezydenta miasta Elbląg (2013-2017). Jako Dyrektor EOK Karolina Nowotczyńska organizuje szereg nowych projektów, a także wspiera młodych artystów. Jej najbardziej prestiżowym projektem jest Elbląg Music Masterclass – największe warsztaty dla młodych artystów w północnej Polsce. Projekt oprócz kursów zakłada również międzynarodowy konkurs oraz muzyczny festiwal.


Anna Radziejewska

Ukończyła studia w klasie śpiewu profesora Jerzego Artysza w Akademii Muzycznej w Warszawie. Jest laureatką wielu krajowych i międzynarodowych konkursów wokalnych. Występowała w wielu teatrach operowych oraz salach koncertowych Europy i Azji ( m.in. Teatro alla Scala, Bayerische Staatsoper, Opera National de Paris, Grand Theatre de Geneve, Theater an der Wien, Luzernertheater, Opera w Kolonii, WDR Concert Hall Kolonia, Grand Theatre Aix-en provence, Vlaamse Opera, Opera National du Rhin), na festiwalach - Tongyeong International Music Festival, Holland Festival, Maerz Festival Berlin, Wiener Festwochen, Salzburg Festspiele, Biennale Musica Wenecja, Schwetzingen Festival, Warszawska Jesień, NODO Festival, Ostrava Days) współpracując z takimi dyrygentami jak: Harry Bicket, Ivor Bolton, Attilio Cremonesi, Andreas Spering, Paolo Carignani, Emilio Pomarico, Michel Tabachnik, Jean Christoph Spinosi, Friedemann Layer, Maximiano Valdés, Jean Tubery, Sebastien Rouland, Johannes Debus, Tito Ceccherini, Beat Furrer, Daniel Grossman, Antoni Wit, Jerzy Maksymiuk, Wojciech Michniewski, Jacek Kasprzyk, Marco Angius, Evan Christ, Marek Moś, Ryszard Zimak, Lilianna Stawarz, Władysław Kłosiewicz, Zbigniew Graca, Ruben Silva, Kai Bumann, Przemysław Fiugajski, Dawid Runtz, Lilianna Krych, Przemysław Neumann, Maciej Tworek. Kreowała role w inscenizacjach m.in takich twórców jak: Trisha Brown( Sciarrino - Izumi), Robert Carsen( Handel - Ruggiero, Janacek - Varvara), Rebbeca Horn( Sciarrino - La Malaspina), Achim Freyer( Sciarrrino - La Malaspina), Vincent Boussard( Mascagni - Beppe), Ludger Engels(Sciarrino - Donna, Mozart - Cecilio, Handel - Rinaldo, Monteverdi - Penelope), Andrea Schwalbach( Sciarrino -Donna) , Mariusz Treliński( Puccini - Kate, Sikora - Bona),Katharina Thoma( Mozart - Annio), Ryszard Peryt( Handel - Rinaldo, Mozart -Giuditta, Dorabella, Cecilio,Rossini - Pippo, Czajkowski - Olga, Straszny Dwór - Jadwiga), Maciej Prus( Rossini - Tankred) , Jitka Stokalska( Rossini - Rosina, Angelina, Isabela, Mozart – Dorabella. Ramiro), Marek Weiss( Handel - Giulio Cesare), Jacek Tyski ( Haendel - Ruggiero, Sognando la morte),Natalia Kozłowska( Handel - Agrippina, Vivaldi - Farnace), Reinhild Hoffmann ( Sciarrino - Lady Macbeth), Pia Partum( Sciarrino - La Malaspina)Miron Hackenbeck( Nemtsev - Gisele), Joachim Schloemer( Les larmes du ciel, Engel der verzwieiflung, Nostalgia), Pia Partum( Sciarrino – La Malaspina, Sciarrino – La Donna), Kamila Siwińska ( Britten – Lucretia), Jarosław Kilian ( Haendel – Rinaldo), Natalia Babińska ( Monteverdi – Ottavia). Posiada również bogaty repertuar koncertowy, na który składają się recitale pieśni i muzyki kameralnej, dzieła oratoryjne i wokalno-instrumentalne, koncerty z zespołami muzyki dawnej (Collegium Musicum Koeln, Concerto Vocale, Il Tempo, MACV, La Fenice, Royal Baroque Ensemble, Capella Regia Polona), oraz współczesnej(Klangforum Wien, Algoritmo, Icarus, London Sinfonietta,Sinfonia Varsovia, AperOhr, Spółdzielnia Muzyczna Contemporary Ensemble, Aukso, Ostravska Banda). Od 2004, po debiucie w roli Lady Macbeth w operze “Macbeth” Salvatore Sciarrino w Luzernie zaliczana jest do czołowych wykonawczyni utworów kompozytora na świecie – 2006 – 2008 –partia Izumi( specjalnie dla niej napisana) w operze “Da gelo a gelo”(Schwetzingen, Paryż, Genewa), 2008- La Malaspina w “Luci mie traditrici”(Festiwal w Salzburgu, Wiedeń), 2009 – La Malaspina w ‘Luci mie traditrici” (Madrit), “L’altro giardino” – światowa premiera – Rzym, 2010 – L’altro giardino – Suzarra, La Malaspina w operze “Luci mie traditrici” (Berlin), 2011 – specjalnie dla niej powstała partia - La Donna w operze “Superfumina” – światowa premiera - Mannheim, 2012-13- Aachen),2011 - Sciarrino dedykował jej utwór “Cantiere del poema”-światowa premiera - Citta di Castello(2012 - Warszawska Jesień, 2016 - Wiener Konzerthaus, 2020 – Scena Muzyki Nowej, Warszawa), 2012 Lady Mabeth w operze “Macbeth”( Festiwal w Salzburgu ), 2015 - La Malaspina w Luci mie traditrici( Wiener festwochen), 2016 - Donna - "Superflumina" Mannheim.2016 - La Malaspina w "Luci mie traditrici" na Festiwalu Warszawska Jesień oraz specjalnie dla niej napisany utwór kameralny "Immagina il deserto" na Biennale w Wenecji oraz w Londynie . W 2017 roku "La nuova Euridice" S. Sciarrino w Teatro alla Scala pod dyrekcją Tito Ceccheriniego, w 2020 „Voci sottovetro” w Warszawie. Również dla niej swoją pierwszą operę skomponował Wojciech Blecharz- Transcryptum( 2013). Dariusz Przybylski z myślą o niej napisał partię Apollo w swojej operze Orfeé( 2015), a w 2017 dedykował jej oraz Klaudiuszowi Baranowi i Piotrowi Hausenplasowi Chansons d'Appollon na mezzosopran, akordeon i wiolonczelę. W 2021 – debiut reżyserski – filmowy spektakl Eroi(ne) dla Polskiej Opery Królewskiej, a w 2022 scenariusz i reżyseria filmu Amazonki – symfonie kobiecości dla Festiwalu Dramma per Musica online. Odznaczona brązowym medalem Gloria Artis oraz Srebrnym Krzyżem Zasługi, jest również laureatką Dorocznej Nagrody Ministra Kultury w dziadzinie Muzyka za rok 2022. Od 1999 roku prowadzi również działalność pedagogiczną. Obecnie pedagog śpiewu solowego( prof. ucz. dr hab.) na Wydziale Wokalno-Aktorskim Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Często zapraszana jest również do prowadzenia kursów mistrzowskich. Wiceprezes Stowarzyszenia Dramma per Musica - organizator Festiwalu Oper Barokowych Dramma per Musica oraz festiwalu Dramma per Musica w Warszawie.
Ceny biletów:
50 zł (normalny)
40 zł (ulgowy)
Sprzedaż biletów bezpośrednio przed koncertem w miejscu wydarzenia NIE BĘDZIE PROWADZONA.
W dniu koncertu kasa Filharmonii Kaliskiej będzie czynna w godz. 12.00 - 17.00 w biurze przy Alei Wolności 2.