Filharmonia Kaliska ::: oficjalna strona internetowa

Repertuar

NAJPIĘKNIEJSZA JEST MUZYKA KLASYCZNA

Start: 2024-02-16 | Koniec: 2024-02-16

Koncert symfoniczny


KUP BILET






16 lutego 2024 r.
Sala koncertowa Filharmonii Kaliskiej
godz. 19:00


Marta Gidaszewska — skrzypce
Bartłomiej Fromm
wiolonczela
Piotr Pawlak
fortepian

Tomasz Bugaj — dyrygent

Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Kaliskiej







L.van Beethoven — Uwertura Leonora II op. 72a

L.van Beethoven — Koncert potrójny na fortepian, skrzypce i wiolonczelę C-dur. op. 56

W.A. Mozart — Symfonia D-dur nr 38 KV. 504 "Praska"






Marta Gidaszewska

Jest jedną z najwybitniejszych skrzypaczek swojego pokolenia. Grę na skrzypcach rozpoczęła w wieku 6 lat. Ukończyła Akademię Muzyczną im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu. Obecnie pracuje na stanowisku asystenta w rodzimej uczelni oraz jest nauczycielem w POSM II st. im. M. Karłowicza w Poznaniu. Pomimo młodego wieku, brała udział w 135 konkursach skrzypcowych zdobywając zawsze czołowe nagrody, w tym 103 pierwsze miejsca (m.in. na międzynarodowych konkursach w Japonii, Szwecji, Danii, Niemczech, Rosji, Estonii, Szwajcarii, Francji, Włoszech, Anglii, Grecji, Serbii, Bośni i Hercegowinie, Węgrzech, Polsce). Wielokrotnie koncertowała jako solistka z licznymi orkiestrami w kraju i za granicą – Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, Filharmonia Świętokrzyska, Polska Orkiestra Radiowa, Filharmonia Kaliska, Sinfonia Baltica, Accademia dell’Arco, Filharmonia Sudecka, Filharmonia Krakowska, Filharmonia Kameralna im. W. Lutosławskiego w Łomży, Orkiestra Kameralna „Progress”, Orkiestra Teatru Wielkiego im. S. Moniuszki w Poznaniu, Orkiestra Akademii Muzycznej w Poznaniu, Ukraińska Orkiestra Symfoniczna, Polish Soloists String Orchestra, Poznańskie Smyczki i wiele innych.
Od 2019 roku, wraz z Robertem Łaguniakiem, tworzy zespół Polish Violin Duo, z którym koncertowała w USA, Europie i Azji. Zespół ma na swoim koncie wiele prawykonań.

Artystka czynnie uczestniczy w licznych Międzynarodowych Kursach Skrzypcowych. Miała styczność ze sławami światowej wiolinistyki i wybitnymi pedagogami takimi jak Zakhar Bron, Jadwiga Kaliszewska, Bartosz Bryła, Bartłomiej Nizioł, Xiaoming Wang, Krzysztof Węgrzyn, Wanda Wiłkomirska. Marta jest stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Marszałka Województwa Wielkopolskiego, Rektora Akademii Muzycznej im. I.J.Paderewskiego w Poznaniu, Prezydenta Miasta Poznania, Business and Professional Women, Rady Ministrów, Programu „Młoda Polska”, Programu Bell, Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci.



Bartłomiej Fromm
Urodził się w Bydgoszczy, w rodzinie o wielolopokoleniowych tradycjach muzycznych. Formalną edukację artystyczną rozpoczął w wieku 5 lat. Ukończył studia w Akademii Muzycznej w Gdańsku, w klasie Marcina Zdunika, wcześniej studiował również w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, gdzie został nagrodzony stypendium dla wyróżniających się studentów. Uczestniczył ponadto w kursach
mistrzowskich u Arto Norasa, Markusa Möllenbecka, Kazimierza Michalika, Tomasza Strahla i Bartosza Koziaka.
Obecnie jest regularnym uczniem jednego z najbardziej cenionych wiolonczelistów na świecie, Albana Gerhardta. W ramach zagranicznej działalności koncertowej dotychczas występował na Litwie, w Czechach, Niemczech, Francji i Hiszpanii. Jako solista występował w ostatnim czasie z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Kaliskiej, Orkiestrą Polskiej Filharmonii Sinfonia Baltica i Orkiestrą Kameralną Akademii
Muzycznej w Gdańsku pod batutą dyrygentów takich jak Paweł Kos-Nowicki, Ruben Silva czy Przemysław Stanisławski.
Pomimo młodego wieku może pochwalić się rozległym repertuarem, który stale rozbudowuje, zawierającym między innymi 11 koncertów wiolonczelowych. Do najnowszych osiągnięć artysty można zaliczyć wyróżnienia otrzymane na Bach Solo Competition w Poznaniu oraz na Primuz International Strings Competition. Znalazł się także w gronie finalistów prestiżowego konkursu o grant, Starker Foundation Competition. Warto nadmienić, że zdobywcami tej nagrody są wiolonczeliści takiego formatu jak Santiago Cañón-Valencia czy Brannon Cho.
Swój warsztat w zakresie kameralistyki doskonalił na licznych kursach mistrzowskich, m. in. na International Mendelssohn Festival Summer School w Hamburgu. Jego grę w roli kameralisty można usłyszeć na dwóch opublikowanych nagraniach płytowych. Jako członek zespołu kameralnego odbył także dwukrotne tournée po Europie z Mozart Chamber Orchestra.




Piotr Pawlak
Jeden z najbardziej wszechstronnych polskich pianistów młodego pokolenia. Zwycięzca wielu międzynarodowych konkursów, m. in. V Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Maj Lind w Helsinkach (2022) i XI Międzynarodowego Konkursu Chopinowskiego w Darmstadt (2017), laureat konkursów chopinowskich w Pekinie (2016), Budapeszcie (2018) i Krakowie (2019), laureat Międzynarodowego Konkursu Muzyki Polskiej im. Stanisława Moniuszki w Rzeszowie (2019) Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy (2022) i Międzynarodowego Konkursu Chopinowskiego na Instrumentach Historycznych w Warszawie (2023), a także dwukrotny uczestnik Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie (2015, 2021).
Po zwycięstwie na konkursie w Helsinkach regularnie występuje w Finlandii. W tym roku zadebiutował z większością fińskich orkiestr, m.in. Jyväskylä, Vaasy i Kuopio, wykonując koncerty fortepianowe Mozarta, Schumanna, Brahmsa i Rachmaninowa. Z recitalami dotarł z kolei m.in. do Helsinek, Tampere i Turku. Został również zaproszony na najważniejsze fińskie festiwale pianistyczne, takie jak Mänttä Music Festival czy PianoEspoo Festival. Regularnie koncertuje również w Polsce. W tym sezonie artystycznym współpracował z Polską Filharmonią Kameralną Sopot, Orkiestrą Filharmonii Zielonogórskiej i Toruńską Orkiestrą Symfoniczną z koncertami fortepianowymi Chopina i Griega.
W poprzednich latach występował m.in. w Niemczech, Francji, Hiszpanii, Włoszech, na Węgrzech, w Belgii, Szwajcarii, Gruzji, Rosji, Stanach Zjednoczonych; z orkiestrami m.in. Filharmonii Narodowej, Bałtyckiej, Świętokrzyskiej, Dolnośląskiej i Podkarpackiej. Koncertował na takich scenach jak Filharmonia Petersburska, Filharmonii Berlińska, Filharmonia Narodowa, Sala Verdi w Mediolanie czy Teatr La Scala oraz na festiwalach takich jak „Kissinger Sommer” w Bad Kissingen czy „Chopin i jego Europa” w Warszawie. W 2019 roku odbył też tournée po Chinach.

Edukację muzyczną rozpoczął w wieku 6 lat w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Gdańsku pod kierunkiem Ewy Włodarczyk, a następnie kontynuował naukę u prof. Waldemara Wojtala, aż do zakończenia studiów w 2021 roku. Szkołę muzyczną ukończył również w klasie organów dr Hanny Dys, a obecnie studiuje dyrygenturę na Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku w klasie prof. Zygmunta Rycherta. Swoje umiejętności pianistyczne doskonalił na masterclassach pod okiem m.in. Kevina Kennera, Dang Thai Son'a, Dmitrij Aleksiejewa, Eugena Indijca, Philippe'a Giusano, Katarzyny Popowej-Zydroń, Wojciecha Świtały czy Janusza Olejniczaka.

Pianista angażuje się w przywracanie improwizacji do świata muzyki klasycznej. Inspiruje się w tym zakresie historyczną praktyką wykonawczą, np. poprzez wykonywanie improwizowanych kadencji w koncertach Mozarta. Na konkursie chopinowskim w Darmstadt oprócz 1 nagrody uzyskał również nagrodę za najlepszą improwizację na tematy z „Wolnego Strzelca” Webera. W 2020 roku otrzymał drugą nagrodę w konkursie improwizacji fortepianowej „Transatlantyk Instant Composition Contest” w ramach Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Katowicach.

Tomasz Bugaj

Tomasz Bugaj w 2022 roku obchodził skromny jubileusz: w lipcu minęło 50 lat od jego debiutu dyrygenckiego, który miał miejsce jeszcze podczas studiów w klasie prof. Stanisława Wisłockiego w warszawskiej PWSM oraz studiów muzykologicznych na UW. Wieloletni współpracownik Warszawskiej Opery Kameralnej (1974 – 1988), w Polsce szefował m.in. Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy (1980 – 1984, Filharmonii im. Artura Rubinsteina w Łodzi (1986 - 1990) i Filharmonii Krakowskiej (1998 -2005). Był też Dyrektorem Muzycznym Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie (2006 – 2008). Gościnnie dyrygował wszystkimi orkiestrami filharmonicznymi i radiowymi, współpracując też z teatrami operowymi.

Zwycięstwo w Międzynarodowym Konkursie Dyrygenckim w Bristolu w październiku 1978 roku otwarło mu drogi na estrady brytyjskie, a później także innych krajów – Niemiec, Włoch, Hiszpanii, Holandii, Luksemburga, Austrii, Rosji, Czech, Słowacji i USA. W latach 90-tych nawiązał bliską współpracę z zespołami orkiestrowymi w Santiago de Chile. Regularnie odwiedza też Japonię, prowadząc koncerty młodzieżowej orkiestry symfonicznej Toho Orchestral Academy.

Dzielił swe zainteresowania pomiędzy typowym repertuarem symfonicznym i oratoryjnym, a muzyką operową, specjalizując się szczególnie w w repertuarze mozartowskim. Prowadzi też działalność pedagogiczną, będąc od 1997 roku profesorem Akademii Muzycznej w Krakowie, a od 2004 Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina , w obu tych uczelniach kierując katedrami dyrygentury.

Kup bilet






BILETY:

75 zł (bilet normalny)

60 zł (bilet ulgowy)

Luty 2024

Pn Wt Śr Cz Pt So Nd
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29

Filharmonia Kaliska
Al. Wolności 2, 62-800 Kalisz

Sala Koncertowa Filharmonii Kaliskiej
Aula WPA UAM w Kaliszu, ul. Nowy Świat 28-30

Copyright © by FilharmoniaKaliska.pl
Engine by Eryk Szolc | Design by Tomek Wolff
BIP